مصاحبه با دکتر علی درخشان

دکتر علی درخشان؛ دکتر داود امینی

دوره 10، شماره 2 ، آذر 1401، ، صفحه 3-7

https://doi.org/10.22049/jalda.2022.14480

چکیده
  دکتر علی درخشان، دانشیار زبانشناسی کاربردی در گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گلستان است. ایشان دانش آموختۀ دکتری زبانشناسی کاربردی از دانشگاه علامه طباطبائی و کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه تهران هستند. دکتر درخشان از سال 1394 عضو بنیاد ملی نخبگان بوده و در سال 1400 از سوی انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران به عنوان ...  بیشتر

بررسی رابطه درک شنیداری منظورشناسی زبان با بسندگی زبانی، یادگیری خودتنظیم در گوش دادن و تمایل به برقراری ارتباط در میان زبان‌آموزان ایرانی

دکتر علی زنگویی؛ دکتر علی درخشان

دوره 9، شماره 2 ، آبان 1400، ، صفحه 79-104

https://doi.org/10.22049/jalda.2021.27199.1292

چکیده
  درک شنیداری منظورشناسی زبان(PLC)  به عنوان یک فرایند پیچیده، تحت تأثیر انواع عوامل شناختی، روانشناختی، بافتی، اجتماعی، فرهنگی و زبانی قرار می­گیرد. جهت درک نقش این عوامل در PLC، مطالعه حاضر به دنبال بررسی و یافتن ارتباط بسندگی زبانی، یادگیری خودتنظیم در گوش دادن (SRLL) و تمایل به برقراری ارتباط (WTC) درPLC  است. برای این منظور، گروهی ...  بیشتر